Gustav
    Hej,

    Jag vill läsa spelutveckling i Malmö. Jag har den grundläggande behörigheten förutom Svenska 3 som jag ska plugga upp. Sedan behöver jag matematik 3b/3c för att kunna läsa programmet. Kan man plugga dessa tre samtidigt eller ska man plugga Svenska 3 och matematik 3b? Eller så funderar jag på att plugga Svenska 3, matematik 2b/c samtidigt som 3b/c. Jag har 2a sedan innan därför är jag lite fundersam och hoppas ni kan hjälpa mig med ett upplysande svar.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej, om du har godkänt betyg i matematik 2a, behöver du endast läsa matematik 3b eller 3c. Det går bra med matte 3b som är en lite lättare kurs /b-spår är inriktat på Ekonomi/ medan c-spår är inriktat på Naturvetenskap.
    Godkänt betyg i svenska Eller i SAS, svenska som andraspråk 3 behöver du ha för grundläggande behörighet (undantag: om du gick ut gymnasiet år 2013 eller tidigare och fick ett Slutbetyg - från år 2014 är Examensbevis standard... - då räcker det inom svenska att du har godkända betyg i svenska A och B).
    vänligen

    ANNA