Emil
    Hej! Jag är sugen på att söka in till det nya programmet "Medie- och kommunikationsvetenskap och journalistik", som öppnar på Uppsala universitet till hösten. Men eftersom det är ett helt nytt program och på så vis saknar antagningsstatistik är det såklart svårt att förutse om man kommer in eller inte. Brukar det vara högt tryck på nya program, och på så vis höga intagningspoäng? Är det möjligt att få en hint av vad som krävs på något sätt?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Emil! Mitt råd är att du söker det programmet som ditt Första alternativ och söker sedan även till flera andra alternativ, på högskolenivå får du söka upp till 20 alternativ.

    du kan samtidigt söka oändligt antal yrkeshögskoleutb -hela utbudet finns på www.yhguiden.se

    det är tyvärr inte möjligt att veta på förhand var antagningsgräns kommer att landa; detta på grund av att många av de betyg som folk ska söka med, är ännu inte satta; det är till 21 juni 2017 som man kan Komplettera med betygen.