Fatima
    hej!
    jag har sökt två gymnasietskolor för att komma in på de, men enna av de som är liksom min första val är en skola som nu jag är behörigt och står som reserv nummer 31 sedan. 10 augusti tills idag började det att sänka nere, jag menar att jag var n44 å nu blev det 31 ,å andra skolan som jag viljat har kommit till mig å helt okej men det vill jag inte börja där, men jag undrar bara om jag ska komma in på det eller inte ... jag bor i uppsala och vill veta kommer det att sluta på ett nummer jag menar om jag säger såhär , när kommer det sluta att sänka nere? ska det sluta eller ska det inte och tiills när? Tack för hjälpen!

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Fatima,

    reserv nr. 31 ... då är du långt ifrån en utbildningsplats. Det är inte ens säkert att reserv nr.1 kommer in.

    För att någon från Reserv ska kunna komma in, måste någon av de Antagna tacka Nej till sin plats. Om inte det sker, kommer ingen från Reserv komma in.

    Mitt råd är att du börjar läsa på en skola där du blir Antagen. Du kan givetvis hoppas på att komma in från Reserv, när du är Reserv.nr31 men jag tror tyvärr inte att du kommer in på den utbildningen.

    Med vänlig hälsning och förhoppning om att din situation löser sig på ett bra sätt!

    Studie- och yrkesvägledare :)