Lana
    Hej!
    Jag har ansökt till tre utbildningar nu till hösttermin. Jag kommer säkert in på min tredje utbildning val men min fråga är: första urval resultat kommer upp på juli och jag blir då antagen på den tredje valet kan jag då bli reserv till de två först utbildningar ? Hur funkar det mitt fall om jag säger jag blir antagen på tredje valet i ansökan under den först urval resultat och även andra?

    Tack på förhand!
    MVH

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Lana; i det fallet du beskriver - om du blir antagen till ditt tredje alternativ och är behörig till det första och det andra alternativet kommer du stå i RESERV till båda de första och andra alternativet. Sedan, om reservkön rör på sig - kan du bli tillfrågad om du vill komma från RESERV och bli antagen till ett högre prioriterat alternativ.
    Vi hoppas du kommer in på den utbildning som du helst vill komma in på!
    Hälsningar
    D: