Meriam
    Hej, jag pluggade i grundskolan från 1-6 i Sverige sen flyttade jag till London och fortsatte där i 1 och ett halvt år. Jag fick hoppa över 7:an för va 1 år äldre än alla. Så började i london direkt i 8:an. Fick till baka till Sverige efter jul 2015 och började 9:an. Jag började plugga sen naturvetenskapsprogrammet i gymnasiet. Jag kan inte säga att det gick jätte bra. Jag gick ut gymnasiet efter 3 år med jätte mycket F. Jag pluggar du lite hit o dit för att kunna fixa de än ämnena jag har kvar i komvux. Jag och familjen har bestämt att flytta till USA i Phoenix Arizona. Jag vill gärna plugga vidare där men har ingen aning vad de har där och hur det funkar. Vill plugga vidare till universitet. Har inte bestämt än vd för linje. Men tänkte grafic design eftersom jag studerade det i London ett tag, eller juridik eller journalist. De jag undrar är hur funkar processen där och behöver man betala för att plugga. Hur hade jag kunnat höra med mina betyg och kan man få lån där eller här ifrån.?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Meriam,
    om studier utanför Sverige har Fråga SYV endast mycket begränsad möjlighet att bistå med info. Vi kan i princip endast ge dig länkar till hemsidorna som vi bedömer som pålitliga och relevanta - där du själv får leta mer info.
    Här kommer länkarna till sidor som är relevanta om man är intresserad av Studier i USA:
    fragasyv.se/info/studera-utomlands
    csn.se/bidrag-och-lan/studiestod/utland
    shanghairanking.com
    studera.nu/studera-utomlands/pa-egen-hand/lander-a-o/usa

    Vänligen
    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare