Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Elin,
    lärarutbildningar ligger på högskolenivå - och man måste därför få behörighet till högskola = gymnasial utbildning. Läser du på gymnasiet nu? På vilket program i så fall?

    Studie- och yrkesvägledare

    Utbud av utbildningar förändras. Just nu finns det >>> distansutbildning för blivande lärare i åk4-6 på Luleå Tekniska Universitetet.

    • : Jag går naturvetenskapsprogrammet på gymnasiet just nu.
    • Milla : När blir du klar? När får du ditt examensbevis?
    • : Jag börjar trean till hösten så juni 2019 har jag mitt examensbevis
    • Milla : Utbildningsutbud HT 2019 fastställs till 15 mars 2019. Då kommer det på Antagning.se synas alla sökbara utbildningar med start hösten 2019. Nu kan man på högskolornas gemensam sida se utbildningar som redan är beslutade, som är pågående eller planerade - så man kan planera "på förhand" /preliminärt/ - www.studera.nu
    Läs alla kommentarer