Klara
    Jag har en kandidatexamen i personalvetenskap från Stockholms Universitet. Jag ska nu flytta till Köpenhamn och funderar på att läsa en master inom samma eller relaterat ämne. Jag har dock svårt att hitta vilka möjliga program jag kan läsa och hur jag går tillväga för att ansöka. Hur går jag tillväga?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Klara,
    min första tanke när jag läste din fråga är att det kan finnas utbildningar som du kan läsa i Sverige fast du bor i ett annat land - ex. su.se/sok-kurser-och-program/smefo-det här masterprogrammet som ges på distans utan obligatoriska träffar.
    Sedan kan det också finnas masterprogram på Distans med obligatoriska träffar som du kanske kan läsa om träffarna inte är för många och om lärosätet ligger "bra till" för dig att kunna resa från Köpenhamn...
    ***********
    Men du kanske vill läsa just i Köpenhamn. Här tänker jag på språket - ska programmet ges på engelska eller kan du så pass bra danska att du kan klara av läsa på så hög nivå med det undervisningsspråket?
    Om högre studier i Danmark - se studera.nu/studera-utomlands/pa-egen-hand/lander-a-o/danmark eller vänd dig direkt till det lärosäte där du vill studera.