André
    Hej jag studerar just nu på komvux och undrar hur man får en examen. Detta pgå att jag har ett studiebevis från mina tidigare studier på gymnasiet men nu har nått upp till 2400 poängen som krävs inkluderat gymnasiearbetet.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej André. Se på komvux-sida /din kommuns hemsida/ om det står ngt. om ansökan om att få ut Examensbevis... men hittar du inte den platsen på din komvux hemsida - ta kontakt med personal på komvux och fråga om de vill att du fyller i någon blankett eller om det räcker att du säger att du vill få ditt examensbevis.
    Om du uppfyller kraven, finns det ingen anledning varför du inte skulle få ut ditt examensbevis. Men exakt hur "gången" är är det olika på komvux i olika kommuner.
    Vänligen
    ANNA