Isse
    Hej jag har planerat på göra ett sent omval , men jag behöver hjälp ! Hur får jag kontakt med syv eller sommar syv ? Kan man göra omval själv att man loggar in och skriver in en skola eller något sådant , isf hur gör man ?
    • Julia : I vilken kommun /stad/ söker du till gymnasiet?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Isse,
    om du exempelvis söker område Lund /i Skåne/ - finns uppgifter om ditt antagningskansli på antagningskanslier.se/kansli/gymnasieantagningen-lund. Olika gymnasieantagningskanslier sköter "sen ansökan" eller "sent omval" lite olika. Olika datum och olika sätt att söka gäller i olika delar av Sverige, det går därför inte att ge ett generellt svar på din fråga.
    "Sommar-syv" borde finnas i varje kommun och man bör kunna hitta honom/henne via Utbildningsförvaltningen i respektive kommun.
    Har du testat vända dig till den skolan där du läste nu, senast?

    Vänliga hälsningar

    Julia syv