Hej;
    en intressant och viktig fråga du ställer men som också är svår att besvara.
    Det finns mängder av olika tips att ge men det garanterar ju inte att du får ett sommarjobb, oavsett vilka tips du använder dig av.... tyvärr.

    Kommunala feriejobb
    Många kommuner ger ungdomar möjlighet att sommarjobba på kommunala "praktikplatser"/feriejobb. Se om det finns info om det på kommunens hemsida (den kommunen där du är folkbokförd).

    Kontakter
    Många ungdomar får sitt första extra- eller sommarjobb med hjälp av släkt och vänner, alltså genom personliga Kontakter. Även Arbetsförmedlingen säger att kontakter är mycket viktiga vid jobbsökandet; och detta gäller inte minst Sommarjobben.

    Kika på följande hemsidor
    Reportage/basta-sommarjobbet-forpackningsutvecklare-pa-billerudkorsnas
    framtid.se/information/sommarjobb
    yrke - "sommarjobbare"
    arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser?q=sommarjobb
    reportage/sok-sommarjobbet-nu
    blogg/fixa-sommarjobbet