Markus
    Jag har sökt till teknisk fysik (300 hp) på Chalmers universitet, men kom inte in vid första urvalet. Jag gick därför in på UHR:s hemsida för att se antagningspoängen från förra årets antagning (HT2015) för mina aktuella urvalsgrupper (BI och BIEX).

    Vid första urvalet låg lägsta antagningspoäng på 21,40 och 21,02 för BI och BIEX, respektive. Vid andra urvalet, däremot, låg dessa siffror på 21,51 och 21,02 för BI och BIEX, respektive. Lägsta antagningspoäng för BI höjdes alltså från 21,40 till 21,51 mellan första och andra urvalet. Hur kan detta vara möjligt?

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Markus!
    Årets andra antagningsbesked kommer den 3 augusti.

    Här kan du läsa om det första antagningsbeskedet.
    Här kan du läsa om det andra antagningsbeskedet.
    Det kan därför ha skett förändringar mellan första och andra antagnignsbeskedet som har påverkar antagningspoängen. T.ex. att personer ändrar rangordning, tackar ja till andra utbildningar, m,m.
    För att få en exakt förklaring på just din utbildning förra året är det bäst att du kontaktar antagning.se direkt. Då jag tyvärr saknar information om speciella utbildningar.

    Hälsningar
    Melina, SYV