Vasia
    Hej jag är 19 år och vill plugga estetiskprogrammet I södertörns högskola. Fast jag har inte betyg I historia 1b. Hur funkar det med komvux? Min ide är så här. Jag tänkte att söka till programmet även om jag inte har betyget. Gå till komvux och få betyget t.o.m juni (om jag hinner ). Sista kompletteringsdag är den 20 juni för att registrera sina betyg. Kommer jag hinna att få betyg från komvux innan 20 juni?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,
    Historia 1b är en kurs som man på heltid läser på fem veckor. För att hinna få betyg i His 1b senast 20 juni, måste du börja med den kursen Senast mitt i maj, men helst tidigare då det tar tid att sätta och utfärda betyg - så det är bra om kurslut för his 1b är senast 13-15 juni. Fråga på komvux om du kan fortfarande hinna söka någon kurs som börjar senast i början av maj.
    Vänligen
    Julia