Amanda
    Jag har tittat lite på en speldesign utbildning på campus gotland (Uppsala universitet)
    där står det "Behörighet: Matematik 2a/2b/2c (områdesbehörighet A8) alternativt Matematik B (områdesbehörighet 8)" Jag ska börja 3an på estetisk Bild o form programmet och jag vet inte om jag behöver läsa någon mer mattekurs?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Amanda!

    I det estetiska proframmet på gymnasiet ingår det som en obigatorisk kurs endat Matematik1b. Du behöver alltså läsa (lägga till en valbar kurs) Matematik 2b - för att bli, vad det gäller matematik, behörig till den utbildning som du är intresserad av.

    Bästa hälsningar

    ANNA