Vasia
    I somras hade jag min student. Direkt efter började jag plugga vidare utan att veta exakt vad jag vill. Jag kom in i Teckenspråk programmet i Stockholms universitet men jag ångrade mig och slutade plugga där. Just nu försöker jag hitta något annat som passar mig men jag kan inte hitta något och jag börjar bli stressad. Vad ska jag göra ?

    1 Svar

    Saga SYV

    Hej Vasia,
    som 20-åring är du fortfarande mycket ung och det är inte alls utmärkande på ngt sätt att du kanske inte vet vad du vill satsa på.
    Mina råd är att du gör många olika saker samtidigt:
    se på många olika yrkespresentationer på www.framtid.se - det finns över 2.000 yrken presenterade där på sajten;
    försök få jobb - vilket jobb som helst, även om det är deltid eller timmar vid behor (arbetslivserfarenhet är mycket bra att ha);
    kika på de stora utbildningssajtena - www.studera.nu (högskola-universitet)
    www.yhguiden.se (yrkeshögskola)
    www.folkhogskola.nu (folkhögskolorna)
    och det finns även en ny studieform - sedan ett par år - konst-och-kulturutbildningar