Mimmi
    Jag har precis tagit en kandidatexamen i industridesign på Mittuniversitetet men har börjat fundera på om jag skulle kunna använda den för att undervisa. Jag har läst på lite från lärarförbundets hemsida och förstått det som att om man har er tidigare akademisk utbildning så kan det räcka med att läsa en kurs i pedagogik på 30 hp för att få en lärarlegitimation. Stämmer detta?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    I vilka ämnen vill du undervisa? Vänd dig gärna till studievägledare på lärarhögskolan och till skolverkets avdelning för lärarlegitimationer.