Tabark
    Hej!
    Jag har ingen gymnasieexam. Just nu läser jag olika gymnasieämne på Komvux för att kunna ansöka till högskola. Jag läste en gemnasieutbildning. Utbildningen har olika gymnasieämnen som Företagsekonomi 1-2 och Redovisning 2. Kan jag räkna poäng för de ämnen med poängen som jag läser på komvux för att kunna få gymnasieexam?

    Hälsningar

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du behöver göra Planering mot examensbevis med SYV på komvux.
    Kurser man läser på gymnasiet och på komvux kan kombineras i en gymnasieexamen. Reglerna är krångliga; och det är Rektor på Komvux som bestämmer i fall det är ngt. som är tveksamt /i vissa fall får rektor göra undantag/. SYV på komvux kan söka svar hos experter, om det är svåra tolkningar av reglerna som behöver göras.
    Så, boka tid med SYV på komvux för planering mot examensbevis.

    Vänligen
    ANNA