Hanna
    Jag ska göra en prövning i historia 1b. Hur är det ens möjligt att få högt betyg när man endast får veta vilken bok man ska ha. Inte vad man ska fokusera på mer eller mindre, vilka kapitel som ör viktiga osv.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Hanna,
    många av dem som gör prövningar har tidigare läst kursen, i vilken de gör prvöning och t o m har godkända betyg i den kursen; de vill Höja betyget i kursen i så fall.
    Om du inte tidigare har läst kursen, råder jag dig att söka LÄSA kursen på komvux i din kommun.
    Vänligen
    Julia syv

    • :

      Jag har läst kursen, fick D men det var några år sedan. Satsar på minst ett B nu. Ska jag utgå studierna efter  betygskriteriet A bara

    • Julia : Fråga om du kan träffa handledare/lärare inför prövningen; på vissa ställen har de t om en Obligatorisk träff med handledaren, inför en prövning. Om du inte kan få träffa handledare/lärare, fråga om du kan skicka några frågor mail-ledes till honom/henne. I annat fall försök minnas vad du läste inom kursen förut. Att satsa på ett "visst betyg" är svårt; du ska göra ditt bästa! och Lycka till!