Hej,
    se gärna info på TUM´s egen hemsida; kontakta också den skolan (personal som jobbar på den) - för att det är de som "sitter på informationen" om utbildningar på den skolan.
    på FRåGA SYV kan vi ge endast mycket allmän info om att söka utbildningar utomlands, t.ex vill jag råda dig kika på info om studiemedel för studier utomlands: csn.se/bidrag-och-lan/studiestod/utlandsstudier-med-studiemedel.

    Källor till info om högre studier utomlands:
    landets Ambassad
    info på studera.nu
    info på svenska UHR
    det kan också i vissa fall hjälpa att kontakta en EURES-rådgivare (dock deras främsta uppgift är att förmedla Jobb/anställning och inte studier). E-post till Eures-rådgivare för Tyskland: [email protected]