Rickard

    hej. jag vill läsa pol.kand i uppsala med kommer förmodligen inte in på den. så jag tänker skuggläsa pol.kand med samhällsvetarprogramet där man kan lägga samma kurser som man läser på pol.kand. hur kommer jag in på samhällsvetarprogramment? och när samt hur bygger man sin egen kandidat? det är förvirande för mig då man måste söka till de kurser man vill ha i samhällsvetarprogramet. och samhällsprogrammet samtidigt? hur funkar det?

    • Milla : Bäst är det att fråga studievägledare på just det programmet.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om du hittar de kurser som inom det programmet går under första terminen, som Fristående kurser och kommer in på dem och får godkända betyg, och om det sen även finns plats på programmet- så kan du kanske få hoppa in i programmet. Men det är inte alls säkert det blir ngn ledig plats och Om det blir, kan flera konkurrera om den platsen - t.ex de som går samma program på andra lärosäten och vill byta ort.

    Studie- och yrkesvägledare