Haris
    Hej jag har en fråga angående högskoleprov. Jag vet att de här poängen gäller i 5 år, men hur blir det rent terminmässigt. Mina bästa poäng är från hösten 2015, enligt det jag läst på nätet så borde de gälla fram till våren 2021. De borde naturligtvist börja gälla terminen efter man gjort det för går ju inte att söka samma termin, så våren 2021 borde stämma. Är jag helt ute och cyklar eller har jag rätt?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Haris,

    Hej,
    Om man skrev högskoleprovet hösten 2015 så kan man använda det senast när man söker en högskoleutbildning i Sverige till våren 2021.

    Vänliga hälsningar
    Mikael
    P.S: jag svarar dig nu enligt info vi fick från Antagningsservice på UHR, universitets och högskolerådet.