Förklara lite mer kring din fråga. Om du får F i matte, vad är din plan i så fall, vad vill du göra?

    • : Jag skulle kunna gå sommarskola men jag ville mest bara veta att jag inte sitter hela sommaren med skola. Hur långt kan de vara
    • Daniel : det finns inga generella svar angående sommarskola; sommarskolor finns inte i alla kommuner; om de finns så kan man få lov att gå i till exempel 3-4 veckor men om man på den tiden inte uppnår godkänt betyg och om man har Tur, kan få lov att gå ännu en period. Men, som sagt, är det Olika i olika kommuner och du måste få svar från just den sommarskola där du fick plats, om du nu hade tur att få plats i en sommarskola. Alla som vill gå, får inte plats!
    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Simon,
    utan godkänt betyg i matematik blir du inte behörig; så, i fall du får möjlighet att gå i sommarskola, så är det en fantastisk Andra chans, som inte alla får.
    Det är många som vill gå i sommarskola men inte får (t.ex för att deras kommun inte erbjuder den möjligheten eller för att de inte fick plats).

    Känner du till www.matteboken.se - alla kurser som undervisas i på de svenska grund- och gymnasieskolorna är på den sajten upplagda för repetition och självstudier, och det är gratis att använda Matteboken.se