Kenny

    Hej, jag var missnöjd med min klassplacering. Hur lång tid har man på dig att byta till en parallelklass med samma linje? Är det ens möjligt?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Kenny,

    det är upp till personal på skolan att dela in elever i olika klasser. Det finns inte några generella bestämmelser om när eller om man kan byta klass.
    Ytterst är det rektor som är ansvarig för allt som händer på skolan. Rektor kan bestämma att "ingen får byta klass" eller tvärtom, bevilja klass-byten när som... och till alla som så önskar.

    Det är - alltså - inget vi kan svara på, utan du måste söka svar hos personal på din skola.

    Bästa hälsningar

    ANNA