Martina
    jag har en reservplats på psykologprogrammet, och jag undrar hur länge jag kommer att vara reserv? har man fortfarande kvar sin reservplats efter terminsstarten, ifall någon hoppar av programmet? eller är det sen anmälan som krävs för avhoppade platser? tack på förrhand!

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Martina!

    Andra antagningsbeskedet kommer den 3e augusti då kan din reservplats ha ändrats.
    Därefter kan du fortfarande vara reserv även när terminstarten börjar. Elever som hoppar av utbildningen blir inte ersatta av elever som gjort sen ansökan utan du har möjlighet att bli antagen om en elev väljer att hoppa av.

    Hälsningar
    Melina, SYV