Daniel

    Hej! Jag har blivit antagen på tekniskt basår på KTH men står som reserv på juristprogrammet på alla universitet i Sverige, min fråga är om jag går på uppropet den 12 augusti för tekniskt basår på KTH, kommer jag strykas från juridiken eller behåller jag fortfarande min plats som reserv?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Daniel,

    det är Antagning.se som sysslar med antagning till högskoleutbildningar i Sverige; du kan också kontakta Antagningsgrupper på de lärosäten där du vill läsa; info kan också finnas på respektive hemsidorna.
    Fråga syv antar inte till högskoleutbildningar. vi vill inte ge dig fel info. Vi vill att det ska gå bra för dig, så bra som möjligt.

    Ang. reserv - se vad för reservplatsnummer du har och uppskatta hur sannolikt det är att du kan komma in. Alla behöriga sökande ställs i reserv, som ej kom in. Man kan ha nr. som är väldigt hög, t.ex 768 i reservkön när endast 35 personer tas in, till exempel - i så fall är det osannolikt att man kommer in.

    Om du kan tänka dig läsa den utb., där du är ANTAGEN, börja läsa ... i annat fall - tacka Nej till den platsen. Att man tackat Nej till erbjuden plats för dock dig inte närmare en annan plats; därför att det är inte obligatoriskt att läsa på högskolenivå.