Vendela
    Hej! Jag planerar att börja ta kurs/er till hösten eftersom jag vill testa att börja plugga igen. Men jag vill gärna kunna jobba samtidigt och därför vill jag studera på 50% deltid.
    Man säger ju att 30hp är en termins studier på heltid, men om jag studerar 30hp på 50% deltid - när blir jag då färdig? Efter vårterminen?

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Vendela,

    det stämmer att 30 hp, högskolepoäng, läser man på en 20 veckor /en termin/ på Heltid.
    Om man läser 30 hp på två terminer, dvs på 40 veckor - blir det halvtidsstudier i så fall.

    Hälsningar

    D: