Isse
    Hur lång är lärarutbildningen för en grundskolelärare? Kan man jobba undertiden utbildningen pågår!!
    Och om vill bli idrottslärare med olika ämne hur lång brukar utbildningen att vara !

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej isse,
    grundskolelärare läser vanligtvis 4,5 år (9 terminer) på heltid.
    Gymnasielärare läser vanligtvis 5 år eller ibland 5,5 år på heltid.

    Angående jobba under tiden som utbildningen pågår - det är inte förbjudet, om man hittar ett jobb som går att kombinera med heltidsstudier och om man orkar och hinner jobba när man samtidigt studerar på heltid.

    Idrottslärare på grundskolenivå i kombination med 2 andra ämnen - brukar pågå i 4,5 år.
    Idrottslärare på gymnasienivå i kombination med 1 annat ämne - brukar pågå i 5 år.

    Vänliga hälsningar

    ANNA