Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Emma!

    både matte 2 och matte 3 är kurser á 100 gymnasiala poäng/styck.

    På heltid läser mn 20 gymnasiala poäng per vecka. Om du läser på heltid och bara de två kurser, är du klar på 10 veckor (fem veckor per kurs) men om du vill läsa med lärarledda lektioner (inte på flex eller på distans), då brukar man läsa en kurs per termin (på dagtid eller på kvällstid) och i så fall läser du matte 2 under en termin och matte 3 - under nästa termin. Då tar det ett år.

    Vänligen

    L. :)

    Liselotte