Daniel SYV

    hej D,
    behörigheten till alla de olika Yrkesprogram* är densamma och består av godkända betyg från vårterminen i åk9 på grundskola i 8 ämnen, av vilka 3 ämnen är matematik, svenska (eller svenska för ändraspråk) och engelska.
    "Stylist" är det profil under inriktningen Övriga hantverk på HV, Hantverksprogrammet, som är ett yrkesprogram, därför är behörighet densamma som för alla andra yrkesprogram på gymnasiet.

    Hälsningar
    Daniel