Hej Saboor,

    A-betyg i alla kurser brukar, tyvärr inte räcka. Alla A-betyg i alla gymnasiala kurser ger 20.0 i jämförelsetal. Om man inte har några meritpoäng, är Jmf = meritvärde och det är då endast 20.0 som bäst.

    Antagningsgräns brukar ligga på över 20.0 - det betyder att , utöver alla A-betyg måste man även ha Meritpoäng.

    Antagningsgränser till läkarprogrammen i Sverige brukar ligga på över 20.0.

    Hälsningar

    ANNA