Hej Oscar,
    för att höja jämförelsetalet med 0.65 behöver du höja betygen i "ett steg" (alltså från E till D eller från B till A) i 6 stycken 100p.kurser och i en 50p.kurs;
    eller att höja betyget från F till E i en 100p.kurs + höja betyget i "två steg" (t.ex från E till C eller från D till B) i ännu en annan 100p. kurs + i ett steg i en 50p.kurs.

    Störst höjning blir det om man höjer F till E; det är samma höjning som om man höjer från E till A.

    Vänligen
    ANNA