Milla SYV på FrågaSYV

    Hej FeIix,

    de uppgifter vi har är att statistik gjord på personer som gjorde många försök på HP, visar att de absolut flesta höjer sina resultat från första gången till nästa, och upp till fjärde eller femte gången - och sedan ligger man på ungefär samma nivå, när man gör HP för sjätte gången och sjunde... och så vidare.

    Därför säger jag 4-5 ggr kan du göra HP, om du vill och har råd. Varje försök kostar 450 kr.

    Resultat av HP gäller i 5 år och det är det Högsta Giltiga resultat som gäller, dvs om det råkar bli så att du får högt resultat första gången och lägre andra gången, är det då första HP´s resultat som gäller i 5 år, men sjätte året är det då det andra provet, som är gjort senare - för att första resultat är då inte gilltigt längre.

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare