elev

    Hej, glömde inkludera detta i min förra fråga, men på antagningen stod det: ”Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 14. Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 32” Hur många personer kan Max bli antagna panett program? Vet att det varierar från skola till skola samt program men finns det en möjlighet att de kommer ta in ett par till elever?

    (bibliotekarieprogrammet i södertörn)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    jag förstår att du vill uppskatta din chans att bli antagen men det är svårt.
    Hur många som blir antagna varierar från en utbildning till en annan. Som reserv nr.14 efter urval 2 när det i den urvalsgruppen finns 32 platser, skulle jag tyvärr svara att chansen är inte stor att bli antagen. Men vi hoppas och håller tummarna! Du frågar om det är möjligt att de tar in ett par personer till, och ja! det är möjligt men du har ju reservplats nr.14 (och inte nr.2).