Kübra

    Jag har i våra individuella kurser valt Franska 3 respektive engelska 7. Frågan är vad ḿitt meritpoäng blir sammanlagt respektive sammanlagt med matte 2b (utifall att jag lyckas få godänt i denna kurs)?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    Moderna språk 3 och engelska 7 ger sammanlagt + 1.5 meritpoäng.
    Matematik 2 kommer ge dig meritpoäng endast om du söker till högskoleutbildning som inte kräver särskild behörighet i matematik, t.ex juristprogrammet. I så fall får du + 0.5 meritpoäng för godkänt betyg i matematik 2.
    På så sätt blir det sammanlagt 2.0 meritpoäng av de 2,5 möjliga.
    2,5 meritpoäng max som man kan få.
    Läs även gärna info på gymnasieguiden.se/informeras/merit
    Vänligen
    ANNA