Nara

    Hej, jag har godkänt i både spanska 3 spanska 4 och tar engelska 7 för tillfället (jag är godkänd) betyder det att jag kommer få 2,5 i meritpoäng?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,

    det finns några få högskoleutbildningar i Sverige som för särskild behörighet kräver godkänt betyg i moderna språk 3 och om du söker en av de utb., då kommer du inte kunna få meritpoäng för mod.språk 3; men annars så ger mod.språk 3,4 och eng7 max i merit, tillsammans, alltså.
    Reglerna för meritpoäng för dig som läser mot examensbevis (eller redan har exam.bevis) - finns att ta del av på gymnasieguiden.se/informeras/meritpoaeng