Ella
    Hej!
    För att få så mycket behörighet som möjligt vill jag gärna välja till Matte 2b och 3b eftersom mitt program (bild och form) bara har Matte 1b. Men jag undrar om 2b räknas som 100p eller om 2b+3b räknas som 100p. Jag är osäker eftersom min syster som valde för åtta år sedan bara behövde välja till Matte C och det räknades som 100p. Förutom Matte vill jag antingen välja Naturkunskap 2, Engelska 7 eller CAD 1.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Ella!

    programplanen för Estetiska programmet kan du se antal poäng som varje kurs "är på".

    De fleta kurer är på 100 poäng, men det finns några få som är mindre eller större.

    CAD 1, 2 och 3 är på 50 poäng/styck men CAD specialisering är en 100 poängskurs. CAD-kurserna får ej läsas som Programfördjupande på Estetiska programmet. Om du ska få läsa dem, då är det enbart inom Individuellt val.

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare