Abuzar
    Hej ! Hur många poäng behövs att komma in på IT?
    • Saga : Söker du till gymnasiet? är det teknikprogrammet på gymnasiet du undrar om? eller vilken utbildning menar du med "IT"?

    1 Svar

    Saga SYV

    Hej Abuzar,
    jag ser att du är 16 år, jag gissar därför att du söker till gymnasiet... men kanske undrar du om Eftergymnasiala utbildningar. Det skriver du inte om.
    I vilken del av Sverige söker du? Kan du fritt flytta till vilken stad som helst?
    *********************
    Om yrken inom DATA/IT - kan du läsa på >>framtid.se/yrken/data-it och du kommer att se att det finns olika yrken som kräver olika utbildningar - från Civilingenjör i datateknik>>> som kräver en femårig universitetsutbildning - till IT-artist>>, som man kan få jobb med vilken utbildning som helst (det är upp till en arbetsgivare att bestämma).