Jasmine
    Hej! Jag har tänkt läsa 200 eller 300 poäng på komux vt 2018. Är 200/300 poäng deltid 50%, 75%, 100%? Eller är det lägre?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    hej Jasmine;
    för komvux studier räknar man 20 poäng per vecka som heltid; 15 poäng per vecka som 75%, och 10 poäng per vecka som halvtid. Det är alltså hur många poäng som du läser ÖVER HUR LÅNG TID. Vårterminen kan vara 20 veckor eller upp till 23 veckor och t o m 25 veckor, om man börjar v.2 i januari och läser fram till midsommar - kan man hinna med 25 veckor.
    Heltid för 20 veckors termin är 400 gymnasiala poäng; heltid för 25 veckors termin är 500 gymnasiala poäng.
    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    Lycka till med dina studier !

    L. :)

    Liselotte