Alexander

    Hej, jag har blivit antagen till mitt andrahands val och fått en reservplats på mitt förstahandsval. Jag skulle absolut kunna tänka mig att studera på båda men kan jag tacka ja till båda och sedan se vilket jag kommer in på i det andra urvalet? Båda är tekniska basår på 60hp, 30 hp á termin. Tack på förhand!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Alexander,

    det är Antagning.se som administrerar antagning till svenska högskoleutbildningar; därför ska man följa de instruktioner som finns på www.antagning.se och vid oklarheter - kontakta i första hand personal på just Antagning.se - du kan t.ex ringa till dem - tel.nr 0771-550720 kl.9-16 på vardagar.
    Men som du beskriver din situation, så är det vanligtvis så att man accepterar sin plats där man är Antagen vilket förhindrar inte att samtidigt stå i reserv till sina högre prioriterade alternativ.
    Hälsningar

    Mikael