Steven
    Hej! Vill bli it konsult och undrar hur många poäng ja behöver gå ut nian med för att komma in på teknikprogrammet? Sen undrar jag vad man studerar för teoretiska ämnen där? Samt förstod jag inte om man ska välja en av inriktningarna på programmet eller måste man läsa alla 5-6 inriktningarna?

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Steven.

    Teknikprogrammet har olika antagningsgränser beroende på vilken skola och vilken inriktning som det gäller. Antagnignsgränsen varierar också från år till år.
    Du väljer Teknikprogrammet och en av inriktningarna.

    Här kan du se vad du läser för kurser på teknikprogrammet.

    Vänliga hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare