Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Roland,
    det är 2400 poäng, inklusive GA, gymnasiearbete, som ingår i Examensbevis från komvux.

    Vidare gäller:
    - kursen Idrott och häsla 1 för inte ingå;
    _ max 150 poäng får vara betygsatta med F betyg, men inte i vilka kurser som helst.

    Antal KURSER går inte att uppge då kurser kan vara olika stora, ex. Fysik 1a är på 150 poäng och Religion 1 - på 50 p. Men de flesta kurser är på 100 p. Många har 24 kurser - då de har alla sina kurser på 100 p. varje kurs /detta för att storlek på 100 p. är den vanligaste storleken på en gymnasiekurs/.

    Vänligen
    Julia syv