Viktor
    Hej, jag går just nu Natur-samhälle och jag undrar hur många kurser som man väljer själv, jag vet att matte 4 och engelska 7 finns som individuella val och att man väljer 200p individuella val men hur är det med programfördjupningen? Vad är det och kan jag välja entrepenörskap som programfördjupning fast ändå ha eng 7 och ma4 som IV?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Viktor,

    på inriktningen Natur&Samhälle väljer man 300 poäng inom Programfördjupningen, dvs 3 st. 100 poängskurser eller 2 st. 100poängskurser och 2 st. 50 poängskurser, t.ex.

    Detta kan man se i Programplanen för NA - här >> och där får du också se en lista på kurser som Får läsas som Programfördjupande på Natur.vet.programmet.

    Entrepernörskap ingår och får läsas som programfördjupande kurs på NA. Dock vet bara personal på just din skola om just din skola kan erbjuda den kursen. Alla skolor kan inte erbjuda alla kurser som får läsas... det kanske är så att lärare inte finns; eller så finns det för få elever som vill läsa den kursen... eller så passar inte den i ditt schemat (om du t.ex har någon obligatorisk kurs som du läses samtidigt, och den ligger på samma tider som Entreprenörskap).