Frida
    Hej! Får man vara inskriven och aktiv student på ett 300p program och sedan söka ett program till på halvfart?
    Dvs studera till Apotekare på heltid 300p 5år
    Sedan ansöka till sjuksköterska 180p och läsa på 6år samtidigt?
    Många kurser överlappar varandra och kanske endast behöver läsas in snabbt och tentas av? Går det?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Frida! Man kan bli antagen till 45 högskolepoäng per termin = 150 procent av heltid. Om du hittar sjuksköterskeprogrammet på halvfart... Vilket vi inte känner till att det finns, så skulle det i så fall kanske gå... Vi känner inte till att någon gjorde så förr.

    Studier på heltid är krävande i sig, mer studiemedel får man inte än vanligt för 100 procent studietakt. Det är svårt att läsa 150 procent men bara få ersättning för 100 procent. Man kanske inte ens får råd med kurslitteraturen ... Det är också ansträngande för hälsan att under så lång tid läsa då mycket mer än på heltid.

    Återkom och berätta sen hur det går med planen din. Håller tummarna för dig!

    ;) Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare