eh
    hej! om man vill ta humanistiska programmet hur många språk kan man läsa? Jag har redan modersmål, spanska, svenska och engelska. Hur många språk är det kvar du kan välja?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej, på inriktningen Kultur läser man endast två kurser moderna språk som obligatoriska; och på inrikt Språk - fem stycken. Alla de fem kurser kan vara i samma språk, ex Tyska1,2,3,4&5 eller inom olika språk och man läser också en kurs Latin, språk och kultur. Se gärna >> Programplan_HU.pdf

    Förutom obligatoriska språkkurser kan man läsa valbara kurser (frivilligt) men hur många och vilka - varierar från en skola till en annan.