Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Meimona!

    man räknar på Hela gymnasial utbildning, inte för ett år i taget. Meritvärde = Jämförelsetal + de eventuella meritpoängen.

    Fortsätter du ha samma nivå på dina betyg som nu, kommer hela Jämförelsetalet vara detsamma, dvs 11,5.

    Meritpoängen kan maximalt höja med 2.5. I detta fallet, alltså 11.5 + 2.5 = 14.0

    Om du vill läsa om vad meritpoängen är och hur man får dem, finns det en bra sammanfattning med några exempel på GymnasieGuiden.se, snabblänk>>

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp och önskar dig en mycket trevlig sommar!

    L. :)

    Liselotte