Lukas

    Hej! Jag undrar om någon här vet hur mycket ens gymnasiala meritvärde höjs av att man höjer sitt betyg i en 100 poängskurs en enhet (dvs E->D, D->C, C->B eller B->A)? Jag har hört olika siffror angående detta och är därför nyfiken att veta hur det egentligen ligger till. Med vänliga hälsningar Lukas

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Lukas,
    att höja betyget i en 100p.kurs "ett steg" alltså t.ex från E till D eller från B till A ger höjning på cirka + 0.1.

    Vänligen
    Julia SYV

    • : Tusen tack för den snabba responsen Julia!
    • Mikael : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!