Emma
    Hej! Jag har sökt en estetisk linje som förstahandsval (teater) och på den skolan jag söker är den preliminära antagningsgränsen 565 poäng (vilket betyder att om jag får 20/20 på antagningsprovet måste jag ha 225 meritpoäng för att komma in). Jag undrar då med hur mycket antagningsgränsen brukar ändras från preliminär antagningsgräns till den slutgiltiga och då hur stor chans jag har att komma in (har räknat ut att jag kommer att få ungefär 255 poäng i meritpoäng och antagningsprovet gör jag på tisdag)?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det är omöjligt att säga var antagningsgräns kommer att gå nästa gång, därför att många olika faktorer påverkar det! Vi håller tummarna för att du kommer in, lycka till!