Isabella
    Hej syv!
    Jag har en fråga. Jag kom in på den preliminära ansökningen som gjordes i vintras/våras. Men jag undrar nu hur mycket kan antagningspoängen öka efter den riktiga ansökningen? Självklart beror det ju på skola och sådär men finns det något slags genomsnitt eller vad som är vanligt? Jag pratade med syv på min skola och hon sa att om det ökade med 10 poäng från den preliminära antagningen så var det ovanligt. Tycker ni att det oxå är så? Jag börjar bli lite orolig om jag kommer in på det jag sökte först eller inte. Tacksam för svar!!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Man kan inte veta för att antal platser kan också ändras: efter det preliminära antagningen kan gymnasieskola besluta att öppna två klasser i stället för en eller tvärtom och i så fall kan antagningsgräns ändras mycket - åt båda hållen ... Dvs den kan också sjunka. Försök ha tålamod och vi håller tummarna!