Jessica
    Hej!
    Jag som läser på komvux och saknas 100 poäng, men läser en kurs som är värd 200 poäng som har flera delmoment (värda t ex. 20 poäng) och att dessa delmoment har egna prov. Rapporteras dessa resultat in till CSN direkt (så att jag har tagit 100 poäng ca halvvägs in på terminen) eller är det först efter att hela kursen på 200 poäng har avslutats som resultatet rapporteras in?

    Tacksam för svar!

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Jessica, som regel rapporteras in till CSN att "studierna pågår" dvs inte har avbrytits - ca 2 ggr/vecka; sedan rapporteras in att godkänt betyg blev "satt" och det i slutet av en hel kurs. Det är så vi fick det förklarat för oss när vi ställde frågor till CSN och till utbildningsadministratörer som arbetar med den sorters frågor.
    Kanske kan något undantag göras... men det får du då undersöka särskild; fråga CSN vad för uppgifter de behöver och fråga sedan på skolan om din skola kan förmedla de uppgifter till CSN.
    Hälsningar
    D;