Amanda
    Hej!

    Jag ska söka till några program nu till höst, men en av de utbildningarna jag vill söka öppnar inte förrän i maj. Jag vill fortfarande söka resterande utbildningar där sista datumet är 16 April. Hur gör jag? Utbildningen som öppnar i Maj är egentligen min prio 1. Spelar prion ingen roll eftersom jag söker olika datum eller hur funkar det?
    • Julia : Alla högskole-/universietesutbildingar med start hösten 2018 har sista ansökningsdatum 16 april!
    • Julia : När du skriver "öppnar inte förran i maj" - vad menar du? Kan du skicka snabblänk till info om den utbildningen?
    • : http://www.rekryteringsmyndigheten.se/polisendatum
    • Julia : Och de andra utbildningar du vill söka - vad är det för sort utbildningar?
    • : Sjuksköterskeutbildningen, kriminologiprogramet exempelvis.
    • : Polisutbildningen startar våren 2019. Resten hösten 2018. Det är väl skillnaden
    • Julia : Jag har nu skrivit svar på din fråga. Läs gärna det, nedan.
    Läs alla kommentarer

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Amanda,

    den utbildningen som du vill söka till i första hand startar Våren 2019.
    Om du vill söka andra utbildningar som startar hösten 2018 - gör du ansökan i vanlig ordning; till högskolor/universitet söker du senast 16 april på www.antagning.se
    - till yrkeshgskoleutbildninar söker man på Olika sätt... och ansökningsperioder är olika.
    ***
    Om du kommer in på någon utbildning med start hösten 2018 som du ändå kan tänka dig att läsa, trots att det är polisutbildning du vill komma in på, helst, ... råder jag dig tacka ja och börja läsa. Sedan, om du kommer ni på polisutbildningen med start våren 2019, byter du från en utbildning - till en annan.
    Att avstå från utbildning, i förhoppningen att du senare kanske kommer på en annan utbildning vill jag avråda ifrån.
    Däremot om du kan få jobb - är det OK. Men att inte ha någon sysselsättning och vänta på att du kanske kommer in på utbildning med satar våren 2019, vill jag avråda ifrån.
    Vänligen
    Julia syv