Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Hedi,

    det är väl den här utbildningen som du är intresserad av - su.se/sok-kurser-och-program/lmnty-gykm ? då finns det följande uppgifter: sedan hösten 2017, alltså under de 3 senaste året

    Till höstterminen 2019 fanns det 35 sökanden men av dem är det endast 3 som sökte den utbildning i första hand. Och alla som sökte och var behöriga blev antagna.

    En "siffra"/antagningsgräns finns från antagning till höstterminen 2016 där sökande med examensbevis hade antagningsgräns på 19.63 i meritvärde, men efter det så har det antagits alla behöriga som sökte.

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Tack för svar! Så om jag förstår det rätt så kommer jag in väldigt lätt? Nästan garanti?
    • Julia : Som det var förr, så kom alla Behöriga sökande in. Hur det blir i framtiden vet man inte - t.ex kan den utbildningen läggas ner pga för få sökande, och då blir det inte möjligt att söka och komma in.